Maak je LinkedIn-connecties niet gek!

Voorzichtig met de integratie van Twitter.

Zaterdag 21 november presenteerde ik een workshop over digitaal netwerken tijdens een de conferentie van Proz.com, een vertalerscommunity waar ik lid van ben. Ik vertelde de deelnemers over LinkedIn en Twitter. En dus ook over de recent toegevoegde mogelijkheid je Twitter-account te integreren in LinkedIn. Daarbij adviseerde ik wel daar voorzichtig mee om te springen en te overwegen dat niet te doen als je een fanatieke twitteraar bent. Je kunt er namelijk contacten mee verliezen. Die kunnen zich behoorlijk gaan ergeren wanneer je je status update 15 of 20 keer per dag aanpast.
.
.
Think Before You Set Up Your LinkedIn-Twitter Integration, een webartikel van John McTigue dat de ronde doet op twitter (met dank aan Jan Posdijk van de Profound Group) gaat hier ook over. En hij heeft een tip…
Mijn vertaling:
.
Denk na voordat je Twitter integreert in LinkedIn
Wees voorzichtig met de integratie van Twitter in LinkedIn.
In mijn enthousiasme regelde ik bij het instellen van deze nieuwe mogelijkheid in LinkedIn dat mijn account al mijn tweets van Twitter zou weergeven. Omdat ik meestal meer dan 20 keer per dag Twitter, werden mijn arme LinkedIn-connecties overspoeld met net zoveel updates op één dag. Wat is het probleem? LinkedIn gebruikers zijn niet gewend aan de grote stroom informatie van Twitter, dus is het een beetje alsof je een brandslang door een spijkergat probeert te krijgen. Dit is wat je het beste kunt doen als je toch LinkedIn en Twitter samen wilt gebruiken:
Ga naar je instellingen (Settings) in LinkedIn en dan naar ‘Twitter Settings’. Onder ‘Share your tweets in your LinkedIn status’ kies je voor ‘Share only tweets that contain #in’ en sla de instellingen op.
Hiermee kun je selectief tweets delen waarvan je denkt dat die geschikt of relevant zijn voor je LinkedIn-connecties, door de hashtag #in toe te voegen aan je twitterbericht. Anders blijven je tweets binnenstromen zoals dat het geval is voor je Twitter- en Facebook-volgers.
Mijn excuses voor de LinkedIn-connecties die ik gisteren ‘verdronk’!
.
.
PS. Hartelijk dank aan mijn toehoorders tijdens de workshop van 21 november jl.
